Sunday, February 22, 2009

Makaroni - Makroni - Macaroons... Whatever

Obljuba dela dolg, zato danes objavljam dokumentirano ustvarjanje makaronov, makronov. Ali macaroonov... ali kakorkoli bi me že temu rekli.

Osnovni recept za testo:
110 g beljakov (približno 4 jajca)
30 g kristalnega sladkorja
125 g fino mletih madnljev
225 g sladkorja v prahu

Dan ali dva pred nameravano peko ločimo beljake od rumenjakov - če so večja jajca, vzamemo 4, drugače pa za vsak slučaj 5. Rumenjake poljubno porabimo, beljake pa pustimo v odkriti skodelici v hladilniku (menda zato, da čimveč vode izhlapi, ali nekaj takega). Dan prej lahko pripravimo tudi poljubno kremo, s katero bomo napolnili makarončke.

Ko nastopi dan X, začnemo:






















1. Skozi drobno cedilo presejte mlete mandlje (če so olupljeni, bodo makrončki brez tistih temnih pikic; jaz sem kupila že mlete, z lupino). Če so preveč grobo mleti, jih lahko zmeljte v moko v kavnem mlinčku. Odmerite 125 g.
2. Prav tako posebej presejete sladkor v prahu in odmerite 225 g.
3. Zmešajte skupaj mandlje in sladkor. Uradno naj bi jih sicer še enkrat presejali, ampak jaz sem ta del kar preskočila.
4. Odmerite 110 g beljakov.






















5. Beljake mešajte z metlicami ročnega mešalnika pri srednji hitrosti, da masa naraste in postane mehurčkasta.
6. Med mešanjem postopoma dodajajte 30 g kristalnega sladkorja, hitrost prestavite na največjo, dokler beljakova masa ne postane čvrsta. Če v maso potegnete z metlico mešalnika, se morajo rezi poznati.
7. Metlice mešalnika odstranite (po možnosti še splaknite, ker se lahko grdo zasušijo) :).
8. V beljakovo maso dodajte del sladkorno mandljeve mešanice in rahlo vmešajte. Če želite dodati barvo, je to pravi trenutek, da se bo do konca mešanja lepo porazdelila. Ker zeleni makroni večini niso bili všeč, sem tokrat dodala oranžno.
9. Nadaljujte z mešanjem, vsake toliko dodajte del sladkorja in mandljev. Na koncu mora biti masa svetleča in gosta "kot magma".












10. Prst globoko pomočite v pripravljeno maso in ga obliznite. V tej fazi še ne priporočam otrok v bližini! :)
11. Sledi meni osebno najbolj zoprn del - polnitev dresirne vrečke. Če je nimate, seveda lahko uporabite kar navadno prozorno vrečko za živila, ki ji prirežete konico. Če jo imate, uporabite nastavek z odprtino približno 1 cm (jaz sem na eni plastični odrezala zobčke, da je lepo okrogla).
12. Na s peki papirjem obložen pekač iztisnite približno 3 cm širok kupček. Ker ni bilo pri hiši dodatnega para rok, žal tega nisem mogla poslikat. Se pa vidi tule, kakšni kupčki naj bi to bili. Kupčki se razlezejo (in znižajo, zato brez panike!), zato naj bodo primerno oddaljeni en od drugega. Količina iz tega recepta zadostuje za ravno dva velika pekača in še malce ostane za pojest kar tako.
13. Zdaj je čas, da pokličete otroke in vsakemu stisnete kupček mase v usta. Če poližejo še skledo, boste imeli manj dela s pomivanjem.
14. Vse skupaj pustite stati na pultu (ali mizi) približno eno uro. V tem času se bo zgornja plast makronov lepo zasušila, vi pa medtem lahko pomijete posodo, preberete kakšno poglavje tistega romana, napišete post na blog... ali pa, če nimate pametnejšega dela, iz primerne razdalje in na primernem mestu spustite iz rok posodico z ostanki sladkorja v prahu in si daste v tem času opravka s pospravljanjem nastalega razdejanja.























15. Pečico segrejete in makrone pecite približno 15-20 minut na 160 stopinj. Med vratca pečice zataknite kuhalnico. Če imate srečo in ste kuharski genij, tako kot jaz :), bo na spodnjem delu makronov nastal obroček. Zgornja plast mora biti svetleča in trdna, da ob ugirzu poči, sredica pa mehka - zdi se, kot da ni čisto do konca pečeno, ampak tako mora biti :).
16. Pečene makrone vzemite iz pečice in jih s peki papirjem vred dvignite iz pekača. Dali naj bi jih sicer na rešetko, ampak ker jaz tako velike rešetke nimam, sem jih dala kar na pult.
17. Ko so ohlajeni, jih previdno obrnite in vsakega drugega premažete s poljubno kremo. Lahko je tudi marmelada, menda so originalni ravno z marmelado. (Moja krema je takale: 2 žlici masla, 2 žlici Philadelphia sira za mazanje, 3 velike žlice nutele in malo sladkorja v prahu)
18. Makrončke sestavite, zložite na krožnik in... na veliko žalost... pokrijte s folijo in postavite za čez noč v hladilnik. Ja, saj vem, grozno, ampak naslednji dan so veliiiiiiko boljši. Prisežem!

Pa dober tek!

Vir: kakšnih 100 različnih spletnih strani in video posnetkov na to temo.

*****

For all of you who don't understand Slovenian and would like to make macaroons as well, try this page, it has step by step instructions.


13 comments:

Damjana Ž. said...

Tale recept je kot nalašč za tale pustni čas, ko ostajajo beljaki od peke krofov :). Škoda da sem beljake danes porabila za pecivo. Ampak tile tvoji makrončki zgledajo naravnost slastno!
In hvala za step by step inštrukcije :)

daytoncat said...

I don't understand a word of your post besides the end result!! YUM!!! Food is a great universal language!

:)daytoncat

Wilfredo Arturo Villafana Liñan said...

Roberta,in Argentina we call them "alfajores". A warm hug from Argentina. Wilfredo

moi said...

Njami!
Zgledajo slastno. Tista slika s kuhinjo pa bolj spominja na mojo ;))))))

moi

Hali said...

U Roberta, super! Hvala za recept in nazorni prikaz!

Maja said...

Mi je všeč, da so tile pravi, ne iz fimota!!

Renata said...

U, krasen recept, tako po korakih. Super si se potrudila. Upam, da zberem pogum in se jih še sama lotim.

lp natka

Roberta said...

Me veseli, da vam je všeč. In upam, da se bo še kdo tega lotil - sicer imajo kakšen miljon kalorij, ampak so res dobri! :)

Gourmet forever said...

Bravo! Vem, kako težavno je lahko tole delo - tule so pa moji
http://culinaryjourneybyme.blogspot.com/2011/03/french-macaroons-izziv-vsakega-pravega.html

Biljin svijet ručnog rada said...

Odlično!! Puno truda uloloženo u detaljan opis, koji je vro bitan za ovu vrstu slatkiša. Hvala :)

Anonymous said...

Prav lustno sem se nasmejala ob branju recepta saj sem ob tem pozabila na strah, ki me preganja ob neuspehu in polomu mojega koncnega izdelka. Se imam upanje, hvala, ker me je tvoj blog resnicno vzpodbudil k nadaljnjemu poskusanju. :-)

Anonymous said...

Prav lustno sem se nasmejala ob branju recepta saj sem ob tem pozabila na strah, ki me preganja ob neuspehu in polomu mojega koncnega izdelka. Se imam upanje, hvala, ker me je tvoj blog resnicno vzpodbudil k nadaljnjemu poskusanju. :-)

Katja said...

Po tem receptu so super uspeli! So pa moji z orehi namesto mandlji. :)